KÖY ENSTİTÜLERİNDE ÖĞRENCİLERE VERİLEN YETKİLER:
Köy Enstitülerinde öğrencilere sorumlulukla birlikte yetki de verilirdi. Yüksek Köy Enstitüsü öğrencileri son sınıfa gelince Bakanlık merkezinde şubelere bölünerek yönetim uygulaması görür, bürokrasinin işleyişini izleme fırşatı bulurlardı. İlköğretim Seferberliği yıllarıydi. Kimi illerde okul yapımı aksıyor. Kimi valiler, kaymakamlar isi yarim elle tutuyor. Hakkı Tonguç Bakanlık merkezinde uygulama yapmakta olan üç öğrenciyi, tam yetki ve bakanlık şifresiyle birlikte Konya'ya gönderdi.
Bunlar köylere giderek aksayan çalışmalari hızlandırdı. Üç aylık süre sonırnda 28 okulun yapımını tamamlatıp Ankara'ya döndüler.
Köy Enstitülerinde kişilik gelişimi büyük amaçtır. Bunun için Enstitülerin sorumluluk verme, yetki kullandırma, tartışma, eleştirme, eleştiriye katlanma olgunluğu kazandırma gibi uygulamaları vardır.
Akif Tanrıkulu_1974 Hasanoğlan Mezunu
Foto: Mustafa Ünüvar Hasanoğlan Yüksek Köy Enstitüsü Mezunu
Köy Enstitülerinde öğrencilere sorumlulukla birlikte yetki de verilirdi. Yüksek Köy Enstitüsü öğrencileri son sınıfa gelince Bakanlık merkezinde şubelere bölünerek yönetim uygulaması görür, bürokrasinin işleyişini izleme fırşatı bulurlardı. İlköğretim Seferberliği yıllarıydi. Kimi illerde okul yapımı aksıyor. Kimi valiler, kaymakamlar isi yarim elle tutuyor. Hakkı Tonguç Bakanlık merkezinde uygulama yapmakta olan üç öğrenciyi, tam yetki ve bakanlık şifresiyle birlikte Konya'ya gönderdi.
Bunlar köylere giderek aksayan çalışmalari hızlandırdı. Üç aylık süre sonırnda 28 okulun yapımını tamamlatıp Ankara'ya döndüler.
Köy Enstitülerinde kişilik gelişimi büyük amaçtır. Bunun için Enstitülerin sorumluluk verme, yetki kullandırma, tartışma, eleştirme, eleştiriye katlanma olgunluğu kazandırma gibi uygulamaları vardır.
Akif Tanrıkulu_1974 Hasanoğlan Mezunu
Foto: Mustafa Ünüvar Hasanoğlan Yüksek Köy Enstitüsü Mezunu