Öğrenciler bir ay içersinde bir binayı dikip hizmete sokuyorlardı.

''DUYARSAM UNUTURUM, GÖRÜRSEM HATIRLARIM, YAPARSAM ÖĞRENİRİM'' Konfüçyus.
*
Köy Enstitüleri Türkiye'ye özgü, üretime dönük eğitim anlayışı; öğrencilerin ziraat, hayvancılık, bakırcılık, marangozluk alanları yanında sanat dallarıyla ilgili alanlara yönlendiriliyordu.
Kültür, tarım, sanat teknik esasında çalışmalar olurdu. Birinci derecede öğrenciler kültür derslerinden sorumluydu. İkinci derecede tarım ve sanat derslerinden sorumluydular. Öğrenciler bir ay içersinde bir binayı dikip hizmete sokuyorlardı. Öğrencilere ihtiyaç olan bina için bir proje verilirdi, kazma ellerinde her şey öğrenci tarafından yapılıp hizmete sokulurdu. İhtiyaç duyulan araç gereç öğrencilerin hizmetindeydi. Araç gereç kolu vardı.''MUSTAFA BOZKIRLI